top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תLilach Henig-Shmoul

פרידה מטיטולים או איפה הסיר שלי

מיכאלה שלי נפרדה מהטיטולים בגיל שנה וחמישה חודשים !

הרבה שואלים איך עשיתי את זה

אז נתחיל מכמה כלים שעזרו לי.

אז הראשון הוא ספר נפלא בשם דוקטור תחתונים שכתבה הדס קפלן. בספר מפורט איך אפשר להפרד מטיטולים תוך כדי התמקדות בקשר ובתקשורת ולא במטרה שהינה הפרידה מהטיטול - ממליצה בחום,עוזר מאד.

שנית, קבוצה בפייסבוק בשם גם קטנים יכולים להפרד מטיטולים. בקבוצה מצורפים קבצים שמנחים קצת את הצעדים הראשונים בתהליך ומה כדאי לעשות כדי להתכונן .

הדבר השלישי והוא החשוב ביותר , יש להבין כי אין דבר כזה מוכנות לפרידה מהטיטול.

התהליך פרידה מטיטולים נובע ביוזמת ההורה הוא מוביל את התהליך תוך כדי חיזוק העצמה והבנה של הפעוט ותקשורת תמידית.

ואז מגיעים לשלב של קניות קלות :)

אני התאבזרתי בסיר , מושב לאסלה , הרבה משטחי החתלה והרבה מאד בגדים להחלפה וכך יצאנו לדרך.

מהטיטול נפרדים! ומתחילים. כל פעם כשהפעוט צריך לעשות צרכים אומרים לו פיפי וקקי עושים בשירותים/ בסיר. ולא מעבר לכך.

כשהוא מצליח מחזקים ומעצימים וכשהוא עושה במקום אחר פשוט אומרים לו פיפי וקקי עושים בשירותים.

וככה מתמידים , את הסיר לוקחים איתכם לאן שאפשר , באוטו שמים משטח החתלה על הכסא בטיחות.

צריך לזכור ! יש הרבה פעמים שהפעוט לא יעשה במקום שבו רצינו בהתחלה אבל לאט לאט המסר מופנם, ובתהליך של כחודשיים, מיכאלה כבר הייתה גמולה לחלוטין.

כמובן שאפשר להתחיל את התהליך בכל עונה ובכל זמן של השנה גם אם הפעוט נמצא במסגרת.

במקרה שלנו מיכאלה הייתה איתי בחינוך ביתי בגיל זה, ולכן התהליך כולו היה בשליטה שלי.

מאחלת לכם הצלחה !

אשמח לענות על שאלות נוספות.

בתמונה מיכאלה המתוקה שלי.


250 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page