top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תLilach Henig-Shmoul

מה עושים עם הילדים ?

עודכן: 12 באוק׳ 2019

בפוסט הזה אני כותבת את התשובה שלי לשאלה הנפוצה ביותר ששואלים אותי -מה עושים עם הילדים בצהריים? אז הנה כמה דוגמאות מהתהליך שלי עם נעם הילד האהוב שלי. גבי הבנות הקטנות , אפרט בנפרד עוד בגיל מאד קטן נעם היה ספורטאי על, בכל סוג של ספורט היה מצטיין , בכל חלל היה מוצא את האתגר ואת התנועה . חכם, שנון ,חד ורגיש זהו נעם. הוא מאד אוהב מטלות ומשימות מאתגרות ואוהב להיות בחוץ . בבית הרבה פעמים משעמם לו ולא מוצא את העניין במשחקים שיש לנו . כיום נעם חוזר מבית הספר ב 13:15 בערך ויש מספר שעות לא מבוטל עד שיוצאים לחוגים בהם הייתי שמחה שיעשה דברים נוספים מלבד להיות במסך. אז התחלתי במסע לבחינת המשחקים והפעילויות אשר יתאימו לו למצב רוח ואנרגיית צהריים . בתהליך גם בחנתי טכניקות להגבלת זמן המסך בצורה שלא תייצר התנגדות

דרך מעולה לקבל השראה ורעיונות פרקטיים למשחקים היא באתר של PlayTime

. באתר יש פעילויות מדהימות לפי גיל ככה שכיף וקל לקבל ממנו רעיונות. בתהליך עם נעם, אודליה סמואל ייעצה לי ועזרה לי רבות. היא חברה יקרה, ומרפאה בעיסוק ותיקה וידועה בעלת קליניקה. אודליה ועדי נובוטני, שהיא קלינאית תקשורת הקימו את הקהילה שלהן בדיוק למטרה הזו – לתת כלים פרקטיים שעוזרים לאימהות להנות ולקדם את הילדים שלהן דרך משחק. אסכם לכם כמה מהדברים שלמדתי בתהליך כתור אמא ולא אשת מקצוע כמובן. לעצות נוספות תוכלו לחבור לקהילה – בנוסף לאתר, יש להן קהילה גדולה בפייסבוק וגם אינסטגרם חדש (אל דאגה, שמתי קישורים בסוף). עקרון ראשון חשוב מאד ומרכזי המגיע מעולם הריפוי בעיסוק הוא just right challenge . המשמעות של אתגר זה היא לחפש אתגר שיתאים לילד שלכם! כמו מדידת בגד , באופן דומה תתנסו יחד עם הילד שלכם ותחפשו מה מתאים לו, מה לא מתסכל אותו כי הוא קשה מידי , מה לא קל מידי עבורו ולא מהווה כלל אתגר . צריך למצוא עבור הילד שלכם את המשחק שמתאים לו, ולא לבני גילו או לקבוצת חבריו. אנחנו ניסינו משחק משחקי קופסא שונים וגם משחקי פאזלים והרכבות . מצאנו שהמשחק נסיך ונסיכה מתאים למדי , וגם פאזלים שונים ברמה של 12-24 חלקים. נכון שזה קל עבורו, אבל חלק מהמטרה בשעת הצהריים כשהוא חוזר מהביהס , היא פעילות נחמדה וקלילה שתפעיל את היכולות שלו וגם תאפשר לו מנוחה . והכי חשוב , משחק שיוכל לשחק לבד ולא יזדקק לי לעזרה . משחק נוסף שמצאתי כיעיל הוא מיני'ס , תוכלו למצוא אותו באתר של

בובות קטנטנות המוחבאות בתוך כלים שבהם יש עדשים , אורז, מוצאים את הבובות , מחביאים אותם שוב , מעולה גם לכל נושא המימוש והמגע.

עיקרון שני- הורדת גירויים ואדרנלין. פעילויות נוספות המתאימות לשעת צהריים ויכולות לסייע להרגיע ולהעניק אווירה נעימה וקלילה הם: מקלחת ארוכה , אפשר עם בובות גיבורי על קטנים. אפשר עם צעצועי מים . ( אין כל בעיה להתקלח כמה פעמים ביום אם הפעולה הזו מרגיעה ומיטיבה עם הילד שלכם ...) עזרה בבית- נעם מאד אוהב להרגיש משמעותי ונחוץ כשאני אומרת לו שאני זקוקה לעזרה בבישול, בחיתוך סלט , במיון הכביסה הוא נרתם למשימה ברצון וגם נהנה עיסוקי חצר / עדניות במרפסת למי שיכול. נעם מאד אוהב לשתול , לגנן, להשקות . יש לו חלקה קטנה משלו בחצר שאנחנו משתדלים לטפח ולגדל לו עשבי תיבול ועוד כמה ירקות גינה קלים. אפשר גם לגדל בעדנית , לקטוף אחכ יחד ולהכניס לתבשיל זו תחושה מדהימה ומעצימה . טיפול בבעלי חיים- אם יש לכם בעלי חיים בצהריים יכול להיות זמן מצויו לטפל בהם. להוריד את הכלב , לשים אוכל לחתולים , לסרק את שערם וכן הלאה. נדמה לי שמה שהכי חשוב עם הילדים בצהריים הוא לא לשדר לחץ בנושא הפעילויות אלא ליישם שיטה של יום יותר משוחרר וימים יותר מוקפדים לפי האופן שבו הם חוזרים מהמסגרות באותו היום. לעיתים אחריי יום קשה , ומעייף , הם פשוט זקוקים למנוחה ובטלה . כן גם מול המסך . אני מאד נהנית להיות כשאני יכולה איתם בצהריים, לראות אותם חוזרים מהמסגרות ומספרים על היום שלהם , כי הוא עדיין טרי והם זוכרים.והם בהחלט מפרטים המון ומשתפים המון בשעה הזו של היום . גם לחוש אותם ,ולהבין כשאני פוגשת אותם, למה הם הכי זקוקים עכשיו,זו מלאכת אמן אשר מצריכה רגישות , הקשבה אמיתית והכלה. מבחינתי אלו השעות האיכותיות של היום, וגם אם צצים דברים שלא קל להתמודד איתם ותסכול או חוסר סבלנות ,אני מאד שמחה על ההזדמנות להיות איתם כשהם שבים מהמסגרות ומודה על כך!

קישורים לקהילת plattime המצוינת שם תוכלו להתייעץ ולשאוב רעיונות רבים נוספים :

את התמונות צילמה בכשרון רב :

46 צפיות0 תגובות
bottom of page