top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תLilach Henig-Shmoul

לישון יחד מתוך בחירה

לנעם הבן הבכור שלי , היו המון קשיים בשינה.

הוא סבל מפחדים ומסיוטים והיה מתעורר כל שעה ומתקשה מאד להרדם חזרה.

כשהיה קטן יחסית , אמרו לי שיש דרך מאד קלה לעזור לו לישון.

והיא ללכת ליועצת שינה.

אוקיי, ילד ראשון ... אני לא ממש מכירה מה עושים במצבים האלה, המליצו לי מנוסים ממני.

הלכנו ליועצת שינה, פעלנו ממש לפי מה שביקשה . החזרנו את נעם פעם אחר פעם אחר פעם למיטה, אמרנו לילה טוב ולישון.

לתקופה אפילו אוכל לומר די בוודאות , נעם ישן כמה שעות רצוף ואפילו נרדם לבד.

אבל אחריי כמה חודשים, נעם חזר לקושי לישון לבד, פי כמה וכמה רמות ממה שהיה בעבר!

החלטנו שהפעם אנחנו משנים גישה.

בהתחלה נעם נכנס אלינו למיטה, ולאחר כמה שנים ,לאורך תקופות ארוכות, הנחנו מזרן בחדר השינה שלנו ואפשרנו לו לישון שם.

נתנו לו תחושה ויותר מכך, הבנו בעצמנו, שהוא זקוק לנו גם בלילה.

ולא רק במהלך היום.

אז נכון, פחות נוח . קשה להתכרבל עם בן הזוג כשיש ילדון קטן בינינו + בטן הריונית לפרקים :-)

אבל החלטנו שאם זה מה שזקוק לו הילד שלנו , שאין שום סיכוי שנרצה לשנות זאת.

היום תחום יועצות השינה הולך ומתרחב. התחום בו מחנכים אותנו ואת הילדים שלנו, להשתיק את הקושי שלהם, להתמודד לבד בגילאים ככ צעירים , אפילו גילאי ינקות.

אם נביט כולנו לתוך עצמנו, אני מאמינה שכולנו נרגיש את המצוקה של הילד הקטן שלנו שכל מה שהוא זקוק לו הוא חיבוק חם , כן גם בלילה.

ואתם יודעים מה , אפילו מגיע לו. מותר לו , מותר לו לפחד ולרצות אותנו. זה טבעי. זה נורמלי.

ולא , לא צריך לחנך אותו אחרת ולא צריך לגרום לו לבכות כדי שילמד.

עם מיכאלה כבר לא היה ספק שהיא תישן איתנו, והיום בגיל שנתיים היא ישנה נהדר במיטה שלה ועברה לשם גם בקלות ומתוך בחירה.

מה שמוכיח שאהבה לא רק שאינה יוצרת תלות, היא משחררת.

היום , יש לנו את אמי הקטנטונת שישנה איתנו ואין לי כלל ספק, שהמצב ישאר ככה עד שהיא תרגיש שלמה ובטוחה לשנות אותו ולישון לבדה.

מאחלת לכולנו שינה מתוקה וחלומות פז.



162 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page