top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תLilach Henig-Shmoul

על סבים וסבתות



הפעם אני בוחרת לצלול לזכרונות המעטים שלי עם סבא . אביו של אבא . אותו לא זכיתי להכיר הרבה . בגיל העשרה הכרתי אותו , הוא כבר היה איש מבוגר ,נטוע מאד בהרגליו ובדרכו , והוא היה מורה הנהיגה שלי. את שיעורי הנהיגה שלי עברתי איתו. ודעו לכם שהוא היה מאד קשוח, ואיתי כנראה אף הרבה יותר. כל כך קשוח שבחרתי לעבור מורה נהיגה ולשלם השיעורים מכספי שלי מאשר ללמוד איתו.

הייתי מגיעה אליו לדירה והיה לו תמיד אוכל מסודר. הכול היה מכין בעצמו . מאפה תפוחי עץ, חומוס , סלט קצוץ.

סבא וסבתא היו גרושים. ולסבא שלי בן 70+ בזמנו , הייתה חברה. הם היו הולכים יחד פעם השבוע לאכול פיצה. ופעם בשבוע היו הולכים יחד לסרט.

כל ילדותי לא הכרתי אותו , בשל מריבות משפחתיות ולבסוף, נתק . שלא הייתי שותפה לבחירתו כמובן . ביום הולדתי ה 16 ראה לנכון לקנות לי סט של פצירה וכלים לטיפוח הציפורניים וכתב ברכה במחשב יום הולדת שמח. כסף רב לא היה לו.

ויום מן הימים , אחריי שלא התקשרתי זמן רב , התקשר ואמר לי , שלום. אני עדיין בחיים. ואני , מתבגרת נבוכה , התכווצתי והתנצלתי שלא התקשרתי.

לפני מספר שנים הוא נפטר. ערב לפני ביקרנו אותו ,אני ואבי , שטיפל בו ודאג לו בשנים האחרונות לחייו, כשכבר לא זכר מי הוא מי ,ומי הוא עצמו. ביקרנו אותו בבית החולים, החזקתי לו את היד והוא היה ערני , יצאנו משם ואמרנו שהוא יהיה בסדר , שבטח ישוחרר הביתה . בלילה הזה הוא נפטר.

הערב הילדים שלי הלכו לישון אצל סבא וסבתא שלהם, ההורים של ניר . וחשבתי לעצמי, כמה כיף להם ללכת, להתפנק , להכיר באמת את סבא וסבתא שלהם ולחוות חוויות איתם.

אני לא זכיתי לזה , בשל כעסים , מריבות וטינה.

אני מניחה , שבכל משפחה היום יש נתקים כאלה ואחרים, וכעסים, הרבה דברים קורים במשפחה , בעצם הכול קורה במשפחה .

והמסר שלי אליכם וגם אליי הוא , תנסו לא לתת לכעס הזה להוביל את ההחלטה שלכם לגבי הקשר . או לפחות, תנסו להשאיר את הילדים שלכם מחוץ למריבה הזו, כדי שהם יחוו בעצמם את אותם האנשים, ויזכו להכירם.

משפחה היא הכול. והזמן שלנו הוא קצר. לפני שמבחינים הוא כבר אוזל ובורח. בואו ננצל אותו לפיוס ואהבה ולא לטינה וכעס.

צילמה alona art photography

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page